Digitalkameran ett underverk?

Gud va fint väder det är idag! 25 grader varmt, som jag har längtat! Och i morgon ska det bli ännu varmare, på mors dag/pingstdagen. Vad ska ni hitta på imorgon då? Min plan är en härlig dag på landet bland massa kossor :)

Vet ni vad?
Jag har faktiskt hittat två systemkameror i garderoben! Meen det är inte digitala systemkameror utan analoga (heter det så?) Och min högsta önskan nu är en Digital Pentax, systemkamerorna jag hittade var två stycken chinon men objectiven var pentax k.

This is what I dream about

Fast jag har iaf skaffat mig en gammal valning filmrulle som jag ska prov fota med. Men gud vad hemskt det känna att bara kunna ta 24 bilder och alla måste vara perfekta eftersom man måste ju betala för att framkalla alla! Jag känner mig nästan lite depprimerad faktigst! Haha :P Men men, jag har ju min dröm att leva på ;)
Och det kanske är  bra att lära sig att ta bilder först och se om det är någe kul så man inte köper en kamera som man aldrig använder, eller hur?

Har ni någon systemkamera?
Vilken sort är det i så fall?

Nu ska jag ut i och njuta i solen med mina heta ny inköpta solisar ;P


Ha en bra helg ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0